Saturday

Do the best, fight the rest


Assalamualaikum semua =)

Ke hadapan buat laman sesawangku sememangnya penuh dengan sawang. Juga kepada teman-teman yang berusaha untuk klik pautan www.lukisanhatii.blogspot.com dengan harapan dimasukkan entri yang baru malangnya ianya mengecewakan :P Tak apalah, janji di update juga kan? Hehe

Hari ini masih diberi peluang bernafas di bumi Tuhan. Masih kekal dalam nikmat Iman dan Islam…dan ya, aku masih setia lagi di bumi USIM untuk tahun yang keenam walaupun teman-teman sebaya fakulti lain kebanyakkannya sudah pun menempuh fasa yang berbagai.


Whatever you do today and wherever you are, don’t forget to say Alhamdulillah. 
So, say it Alhamdulillah..;-)

Minggu yang sudah aku baru menghabiskan latihan industri a.k.a praktikal. Sebulan di firma guaman, sebulan lagi di Mahkamah. Sewaktu ini barulah aku serba sedikit mengerti, betapa jauhnya jurang dunia perundangan sivil dan syariah di negara kita. Baik dari segi bidangkuasa, ‘layanan’ daripada pihak berwajib malah campurtangan politik hari ini mencetus polemik dengan menambah jurang sedia ada.

Jadi, dengan itu, maka berakhir sudah tanggungjawabku sebagai pelajar Fakulti Syariah & Undang-undang dalam dunia praktikal. Berbaki setahun lagi untuk mengakhiri semester. Kemudian, sambung lagi untuk praktikal yang sebenar-benarnya. Sudah mula merasakan bahang jerit perih dunia thesis!

No comments: