Tuesday

My Family is my Priority!



Bagi saya keluarga adalah insan paling dekat dengan saya...walaupun zat mereka jauh,namun hakikatnya mereka sentiasa di hati saya...mungkin bagi sesetengah remaja seusia saya merasakan sahabat atau rakan la insan yang paling rapat dan tempat untuk berkongsi cerita suka dan duka kehidupan..Tapi bagi saya keluarga adalah sahabat, kawan, rakan, teman dan segala2nya buat saya...Ape2 yang berlaku dalam hidup saya, tidak lengkap rasanya tidak dikongsi bersama mereka...Apabila sakit salah sorang dari kami, setiap seorang dari kami pasti merasa sakit yang sama...Atas rasa kasih dan sayang serta cinta inila terpaksa saya tinggalkan kerja2 saya buat beberapa ketika secara mengejut...Bukan tidak ada rase bersalah terbit di hati kerana terpaksa melepaskan tanggungjawab dan dalam waktu yang sama membebankan teman2, namun keadaan sangat memaksa saya berbuat demikian...Lebih2 lagi apabila ia melibatkan keluarga.Saya langsung tidak dapat menumpukan perhatian kepada kerja2 saya di sini lantaran suara2 keluarga saya terngiang2 di telinga memanggil saya pulang buat seketika menyelesaikan ape2 yang patut di rumah.

Oleh itu, di sini dengan penuh kerendahan hati dan kehinaan diri saya mohon seinfiniti kemaafan dari teman2 yang terpaksa menggalas beban tanggunngjawab saya yang saya tinggalkan beberapa hari yang lalu, kemaafan ini saya tujukan buat teman2 ELSP 3 kerana tidak langsung memerah keringat bersama kalian menyiapkan tugasan kita...kedua, buat teman2 team debating club terutamanya UJM untuk debat SMKA kerana meninggalkan tugasan begitu saja seterusnya teman2 lain dan 'boss' saya kerana menangguh kerja2 saya sehingga membebankan beliau...setulus hati kemaafan ini ku pohon..

No comments: