Thursday

Pesan Ayah...

Sesekali apabila kepenatan untuk berjuang menerpa, pasti terngiang-ngiang pesanan ayah. Pesanan ni ayah pesan berulang-ulang kali. Hingga terpahat teguh di ingatan saya. Ayah pesan:

"Kakak, pelajaran didahulukan, perjuangan diutamakan. Sekali kakak melangkah untuk berjuang, jangan berhenti walaupun dah kahwin nanti. Cari orang yang ada fikrah."

Hmm...ayat ni pendek je, tp menusuk. Buat saya terkedu seketika. Ayah jarang berbicara tentang perjuangan dengan saya. Tapi sekali dia bersuara, buat saya termenung. Terima kasih ayah. I luv u.


p/s: 1- highlight ayat pertama je.=)
2- Ayat di atas sudah ditranslatekan ke bahasa melayu standard.
3- Pesanan ni jugak untuk Fauzyah n Baharom.(^_^)

16 comments:

adilahamzah said...

mereng btul utk pesanan yg ketiga..be normal lah beb..

shoe said...

kalau orang lain tau kewujudan Fauzyah & Baharom di rumah kita ana tak tau nak letak muka kat mane..

haish~

sarah said...

ish3...ape salahnya Fauzyah & Baharom tu..diorang la penyeri rumah kta tau. klu takde diorang mesti x ceria rumah ni. lgpn diorang kecik lg, sbb tu kene bg nasihat. bile besa nnti insya-ALLAH jd pejuang Islam.

adilahamzah said...

astaghfirullah.. btaubatlah..

sarah said...

x kire...Fauzyah n Baharom ttp d hati...~

shoe said...

sarah, consti ke yg wat awk jd cmnie? :P

sarah said...

erk!mgkn jugk..

adilahamzah said...

ye ye je..
bukak pun blum.. :p

shoe said...

xpe..sarah scanner terhebat di abad ne. Bca malam exam pn bley. hehe.

sarah said...

to dilah: eh, da bukak la..igt x sy ftstt slide awk tu..bace je blum.

to syu: tp scanner ni kene ambik risiko tau...kdg2 ape yg discan nampak jelas time jwb exm, kdg kabur2 sket,kdg x nampak lsg..huhu..yg tu paling haru..jd jgn la jd scanner..

Umar Mukhtar Bin Mohd Noor said...

girly talk..tumpang lalu...

sarah said...

da tau girly talk x yah la lalu...attention seeker!

shoe said...

umar mencapub. hoho.

Mohd Hazimin Harun said...

girly talk = geli tak = geletek

sarah said...

hmm..formula ape tu?

Fazareez Fauzi said...

Geli sgt ming oi..

Fauzyah & Baharom=nm era 60an ni..