Wednesday

Wahai hati, janganlah begini...

Ya ALLAH, saat ni rasa macam lumpuh seluruh tubuh...
Penangan hati yang tak keruan.
Rasa macam nak nangis, tapi tak tahu untuk apa...
Rasa nak lari jauh-jauh, tapi lari dari siapa..?
Rasa nak jerit kuat-kuat, tapi kurangkah beban hati ini?

Ya ALLAH lemah sungguh dengan ujian hati yang begini. Tak tahu apa boleh saya buat untuk neutralkan semula hati yang bercampur baur sekarang ni. Bisikan syaitan yang tak pernah henti menyebabkan hati kian rapuh. Sungguh! mujahadah nafsu itu sangat perit.

Ibadah kian terganggu,
Siang malam, teringatkan dia yang bukan sepatutnya... Sangat perit.

Ya ALLAH kuatkan la hambaMU ini... Peliharalah setiap rasa di hati ini agar tidak memberi pada yang bukan hak.


Sahabat, saya sangat perlukan nasihat, tazkirah, apa-apa yang boleh bantu saya meredakan hati ni...

9 comments:

Anonymous said...

zikir sahabt..sikir!

hanya itu sahaja ubat!bukan kata-kata manusia.

Nursyuhada Bt M.Zulkifli said...

sarah,jom kuar makan!
Lusa jerman vs argentina :)

Ahmad Ridhwan said...

ah, eloklah tue.... g ikut shuhada tengok bola.... orang jerit gol!!!!... enti jeritlah ape ape patut

Nursyuhada Bt M.Zulkifli said...

enti ena ena enta..huhu
SYuhada..not SHuhada,k..

adilah said...

bguslah ajak sarah kuar..dia dh bleh drive kete tau..bkn kete sorong..bukan beskal..jgn memain.. :D

shoe said...

tak sabar nak tgk sarah drive ! :P

Munirah Mohd Rosali said...

eh2 sarah..
munie pun bru dapat lesen.hehe sarah dah pandai drive, cepat meh pandan ni haa..jangan lupa tau!!

sarah said...

saba ye kwn2...insya-ALLAH akan sy bw ke mane je kamu smua nk nnti..=)

Fakeh said...

KAJIAN SEMASA MENGENAI PERKEMBANGAN WAHABBI DI MALAYSIA, SILA GOOGLE TAJUK-TAJUK SEPERTI DI BAWAH INI:-

(a) SIFAT 20 - http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah
(h) TAJUK KHAS - BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA ASWJ

FAKEH KHALIFAH SAKA