Thursday

Hmm...

Sarah,hadapi dgn senyuman..!

Sekadar luahan isi hati

Tak mampu dah untuk tanggung sorang2

Lemah

Luntur semangat

Sunyi

Sedih yang amat

Terkilan

Perit

Pahit

Rindu

Segalanya bercampur baur

Rasa macam hidup sendirian


Cuba diukirkan senyuman, tapi semua itu tidak hadir bersama keikhlasan malah menambah keperitan..

Ya ALLAH kuatkan hambaMu ini. Hanya padaMu tempatku mengadu...



Maaf pada sahabat2 atas ketidakikhlasanku yg kadang2 mencuit hati.Saya hanya manusia yg sangat banyak kekurangan.

p/s: maaf! entry ni sekadar untuk meredakan perasaan.perit yg amat utk ditanggung sendirian.

9 comments:

adilahamzah said...

Sekeping hati,
Mampu mengungkap sejuta rasa
Mampu menyimpan sejuta rahsia
Hati merasa insan gembira
Hati terasa insan terseksa
Kerana hati jiwa merana

Rasa hati
Perlukah kita memendam rasa
Patutkah rasa menjadi rahsia
Wajarkah wajah memancarkan rasa
Wajarkah mata membiaskan rahsia

Rahsia hati
Relakah kita meluahkannya
Untuk berkongsi suka dan duka
Atau tegakah kita membiarkan rasa
Berterusan menjadi rahsia?

Berkongsilah..

meknol said...

erm..terkdg kita t'kliru dgn apa yg prlu n xprlu dicerita..t'kdg kita t'slh knl org yg spttnya n xspttnya kita b'crita..apepun,kita mnusia biasa yg tak blh lari dr mslh dan tknn..kita saling memerlukan.jgn kita nafikan fitrah manusia yg saling memerlukan.bimbang ketidakseimbgn yg akn b'laku.sarah xhidup sndirian.kita gerak bersama.apa guna namanya ukhwah.
akk agk la terkilan ngn awk.bila tnya,sllu kata yg mnyngkan hati akk.tp akk dpt rasa jgk..
t'pulang..itu hak sarah..apepn,smoga trus hebat menempuh dugaan utk mncari redha Allah..
smoga Allah mmberkatimu..
adilah,tgk2kan sarah ni eh..k..

sarah said...

terima kasih dilah n kak ainul...tak tahu ape yg patut sy respon.sgt keliru!doakanla moga perasaan ni akn hilang dgn sendiri.

adilahamzah said...

setiap hari sy tgok dia kak.. makin cekap menguruskan rumah tangga..

Fazareez Fauzi said...

Ada tangga ka umah maisarah..?

Nursyuhada M.Zulkifli said...

sy stuju dgn kak ainul~

;)

tp tula kesibukan msing2 buat kta lupa menunaikan hak ukhuwah shbt2 di sekeliling kta.

yg memerlukan spasang telinga utk mndgr, berhajatkan ruang waktu utk meluah. kta ukhuwah kan..?

tp kdg2..
boleh jd jg ia stu jln trbiyyah utk kita.

Jgn pernah risau. Kita ada DIA. Saat kita resah gelisah DIA amat rindu..rindu pd suara hamba2Nya merayu dan memujiNya. 'Berbicara' saja pdNya.


p/s : Maaf sy tak mmpu jd shbt yg baik utk awk. Jauh sekali yg terbaik :(

sarah said...

to fazareez:rumah ana ade je tangga..rumah sewa ada 2 anak tangga.rumah btul x kire plak..

to syu:kita same2 tak sempurna..sebab tu kta saling memerlukan..=)

Anonymous said...

sesungguhnya punya teman,
tempat mencari ketenangan,
tempat luahan perasaan,
atau sekadar hiasan..
renungkanlah insan,
moga diberi kemudahan,
dalam setiap amalan,
pohonlah keampunan,
banyak yg kita dambakan,
tidak semua jadi kenyataan,
adakah berharap pada ihsan,
ayuh...kita ada kekuatan..

sarah said...

to anonymous:sgt mendalam..syukran=)